עבאס: "הערבים יצאו להפגנות לגיטימיות על השימוש בכוח באל אקצא"

איתי גדסי 1 Comment on עבאס: "הערבים יצאו להפגנות לגיטימיות על השימוש בכוח באל אקצא"
מנסור עבאס צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית, ח"כ מנסור עבאס, פתח היום (חמישי) את הדיון בנושא גל המעצרים במסגרת מבצע "חוק וסדר" לאיתור הפורעים במהומות והעמדם לדין. ח"כ עבאס הצדיק את ההפגנות הקשות: "לנוכח האירועים שהיו בחודש האחרון רבבות ערבים יצאו להפגנות והפגנות זו מחאה לגיטימית, שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח בתוך מסגד אל אקצא ונגד הכוונה לפנות משפחות בשיח גראח".

עוד הוסיף, "מאות אלפי אזרחים יצאו במשך שבועיים להפגנות ותהלוכות בכל היישובים הערבים, אפילו באזורים שלא היינו רגילים לראות בהם הפגנות. אחת ההשלכות היא שהיו אירועים שחרגו מהנורמה והחוק" ציין עבאס.

עם זאת הבהיר כי "אין ספק שכולנו מסכימים שמחאה היא לגיטימית במשטר דמוקרטי וזכותם של האזרחים להביע עמדות פוליטיות. מצד שני כולנו קראנו לשמור על החוק והסדר ולמחות בצורה חוקית".

עבאס סיפר כי "אני אישית פעלתי בתחום הזה, העמדה ברורה – אנחנו בעד מחאות לגיטימיות ודוחים כל מעשה שהוא פגיעה ברכוש פרטי".

עבאס הבהיר כי מטרת הדיון, "לטפל השלכות האירועים אנחנו רוצים לברר עם רשויות אכיפת החוק מה תמונת המצב היום ומה מדיניות האכיפה והטיפול בהשלכות האירועים, ואיך נוכל לקדם גישה של שמירה על החוק מצד אחד ולתת לאזרחים כולם, יהודים וערבים, להביע מחאה מצד שני ולשמור על מרקם יחסים בין יהודים וערבים".

ראש מחלקת סיכול פשיעה באגף הסי"ף במשטרה, ניצב משנה יגאל עזרא, התייחס לאיסוף כלי הנשק ואמר: "זה לא שאנחנו עוברים ומסתובבים עם עגלה ואוספים כלי נשק, העבודה היא קשה מאוד. צריך גם לגבש תשתית ראייתית. הרצון שלנו לגרום לעבריין להיות מאחורי סורג ובריח. מתחילת השנה נתפסו 1670 כלי נשק. אני יודע שמדברים על עשרות אלפי כלי נשק שנמצאים בחברה הערבית, יש אלפי כלי נשק, לא עשרות אלפי, כ-8,000 עד 10,000 כלי נשק".

הגדלת הכוחות הדרמטית במשטרה היא בגלל ש"תוספת של 2000-3000 שוטרים יעשו את שובר השוויון בהתמודדות עם הפשיעה.

ניצב מנשה עזרא עדכן על המספרים במבצע חוק וסדר, "הכוחות החלו במעצרים משמעותיים. עד היום אנחנו עם 1590 עצורים, מתוכם 1093 שוחררו. יש 1299 בגירים וגם 291 קטינים והוגשו 165 כתבי אישום".

עוד הוסיף, "המשטרה ניצלה את גיוס המילואים כדי להוציא את המעצרים לפועל. המבצע הזה היה מתוכנן כחלק מאחיות של אגף הסי"ף לראשון ביוני וברגע שהכוח היה ברשותנו התחלנו לבצע מעצרים ובפעילות נגד עבריינים נתפסו עשרות כלי נשק ובקבוקי תבערה".



1 תגובות

מיין תגובות